Lemon merinque pie

Ostatnio znalazłam na pewnym blogu bardzo fajny przepis na przepyszne ciasto. Samym zdjęciem mnie zachęcił i postanowiłam, że napiszę o tym...

Ostatnio znalazłam na pewnym blogu bardzo fajny przepis na przepyszne ciasto.
Samym zdjęciem mnie zachęcił i postanowiłam, że napiszę o tym wpis.
Ciasto jest słodkie, ale dzięki lekko kwaśnej masie nie czuć tego, idealnie się łączą.



Składniki na ciasto:
250 g mąki
125 g miękkiego masła
60 g cukru pudru
1 jajko
szczypta soli

Przygotowanie:
1. W misce zagnieść ciasto ze wszystkich składników. Ma być gładkie i pulchne. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 minut.
2. Formę do tarty o średnicy 25 cm wysmarować masłem. Piekarnik nagrzać do temperatury 200 C z funkcją grzania góra-dół.
3. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość ok 0,5 cm i wyłożyć nim przygotowaną formę.  Na ciasto wyłożyć kawałek papieru do pieczenia i posypać na to groch żeby było obciążenie.
4. Piec 20-25 minut aż ciasto nabierze złotego koloru. Wyjąć z piekarnika, usunąć papier i obciążenie. Ostudzić w formie (to ważne!!! aby ciasto do momentu całkowitego wystudzenia pozostało w formie – wtedy się nie połamie się i nie pokruszy! z łatwością da się wyjąć.)


Składniki na masę cytrynową: (szklanka = 250 ml)
¾ szklanki cukru
¼ mąki ziemniaczanej
1½ szklanki wody
szczypta soli
6 żółtek (białka zostawcie na bezę)
½ szklanki soku z cytryny (u mnie były to 2 cytryny)
skórka starta z 2 cytryn (można też mniej, wedle uznania)
2 łyżki masła

Przygotowanie:
1. W rondelku wymieszać cukier, mąka ziemniaczana, sól i wodę. Postawić na małym ogniu, mieszając od czas do czasu.
2. Kiedy cukier się rozpuści ciągle mieszając dodać stopniowo po 2 żółtka, skórkę oraz sok z cytryn. Zwiększyć ogień i poczekać aż masa zgęstnieje około 5-8 minut pod koniec dodając masło.
3. Krem cytrynowy wylać na podpieczony kruchy spód.



Składniki na bezę włoską:
6 białek
350 g cukru do wypieków
60 ml  wody

Przygotowanie bezy włoskiej:
1. Wodę wraz z 300 g cukru zagotować tak aby cukier całkowicie się rozpuścił, a całość osiągnęła temperaturę 120 C. (Jeżeli nie mamy termometru cukierniczego łatwo to sprawdzić biorąc łyżką odrobinę płynu i wlewając ją do szklanki z zimną wodą. Jeżeli zrobi się kuleczka tzn, że osiągnęliśmy wymagana temperaturę.)
2.  Białka ubić na sztywno dodając do nich stopniowo 50 g cukru. Kiedy piana będzie sztywna wlewać do cały czas miksowanej piany cienką stróżką zagotowaną wodę z cukrem.
3. Całość miksować jeszcze 10 minut, aż piana będzie błyszcząca i sztywna.
4. Gotową pianę wyłożyć na ciasto z kremem, formując dowolne kształty (ja robiłam to widelcem). Bezę opiec w piekarniku nastawionym na temperaturę 200 C z funkcją grzania grill górny przez 7 minut. (UWAGA!!! jeżeli używasz piekarnika zostaw ciasto z formie! )











ZOBACZ RÓWNIEŻ

14 komentarze

  1. Wygląda smacznie :) Ja nigdy nie robiłam ciasta z bezą bo martwię się że nie wyjdzie -,-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak się nie zrobisz to się nie dowiesz :D
      A jak za 1 razem nie wyjdzie to za drugim ; )

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie. Ślinka cieknie.

    http://nobody-noobody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. aż zrobiłam się głodna... mmm.. pycha. Wspólna obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie <3
    Obserwuję i czekam na uczciwy rewanż :) - http://beansjolanta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. zjadłabym!

    Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !

    poklikasz w linki pod zdjęciami ?
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/06/tag-lucluc.html

    ps jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń